تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/07/16 - 00:05
کد خبر: 483916

در گفتگوی اختصاصی «خبرنامه دانشجویان ایران» مطرح شد؛

کولانی: «طوفان الاقصی» عادی‌‌سازی روابط با اسرائیل را سال‌ها به تعویق انداخت/ محمولی: حمله مقاومت سهمناک‌ترین اقدام علیه صهیونیست‌ها در ۵۰ سال اخیر است

کولانی: «طوفان الاقصی» عادی‌‌سازی روابط با اسرائیل را سال‌ها به تعویق انداخت/ محمولی: حمله مقاومت سهمناک‌ترین اقدام علیه صهیونیست‌ها در ۵۰ سال اخیر است

«خبرنامه دانشجویان ایران» برای روشن شدن ابعاد و پیام نبرد طوفان الاقصی به گفتگو با امیر محمد کولانی دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان، علی محمولی دبیر کمیته بین الملل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و همچنین، مجتبی طهماسبی دبیر هسته بین الملل بسیج دانشجویی، نشست که در ادامه خواهید خواند.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همزمان با آغاز نبرد همه جانبه نیروهای مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان الاقصی» به شهرک‌های اشغالی که بسیاری از تحلیلگران معتقدند که کم نظیرترین عملیات نظامی در پنجاه سال اخیر بوده است؛ توجهات بین‌المللی بسیاری در ساعات اخیر متوجه این ماجرا شده است از همین رو «خبرنامه دانشجویان ایران» برای روشن شدن ابعاد مختلف  و پیام‌های این اقدام به گفتگو با امیر محمد کولانی دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان، علی محمولی دبیر کمیته بین‌الملل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و همچنین، مجتبی طهماسبی دبیر هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی استان تهران، نشست که در ادامه مشروحی از آن را می‌خوانید: 

امیر محمد کولانی دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان؛ در پاسخ این سوال که مهمترین پیام عملیات «طوفان الاقصی» بطور مشخص چیست اظهار داشت:

 اقدام قهرمانانه گردان‌های رزمی فلسطینی پیام‌های متفاوتی را منتقل میکند، که مهمترین آن را میتوان پوشالی بودن و نفوذ پذیری رژیم غاصب صهیونیستی دانست. این نبرد پیام واضحی است به کشورهایی که به دنبال عادی‌سازی بوسیله انعقاد قرارداد و یا رفت آمدهای بدون هزینه با اسراییل بودند.

این درحالی که عربستان سعودی سیاست خود را کمترین تنش با همسایگان اعلام کرده بود اما این اقدام گروه‌های فلسطینی پیام روشنی به بن‌سلمان و هیات حاکمه این کشور منقل کرد و سیاست عادی سازی روابط با اسرائیل را برای سال‌ها به تعویق انداخت، بی‌گمان حیثیت عربی اجازه نخواهد داد در پی این نبرد قهرمانانه و اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی اظهار سازش و مذاکره با اسرائیل مطرح شود.

عربستان سعودی و اسراییل درصدد آن بودند تا به عادی سازی روابط تن بدهند، اما اقدام قهرمانانه فلسطین این عادی‌سازی را سال‌ها به تعویق انداخت. باید توجه داشت که رژیم صهیونیستی در کف میدان و به صورت آشکارا پاسخ اقدامات سال‌های اخیرش را دریافت نمود.

نکات رهبر انقلاب در خصوص تشکل‌های دانشجویی کاملا ملموس است

در ادامه علی محمولی دبیر کمیته بین الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز ضمن تبیین اهمیت امنیتی و تاریخی این اتفاق بیان داشت طوفان الاقصی را میتوان با نبرد سیف القدس مقایسه کرد وی در ادامه گفت:

اکنون قدرتمندی موساد که همواره اسراییل بر آن تکیه دارد زیر سوال رفته است چرا که ساختار امنیتی رژیم غاصب از آن کاملا بی‌اطلاع بود و اسرائیل را در بهت فرو برد؛ طوفان‌الاقصی سهمناک‌ترین نبرد در ۵۰ سال اخیر است.

هجمه‌ای که به اسراییل وارد شد از تعداد شلیک موشک تا ربایش فرماندهان رژیم غاصب بی‌سابقه‌ است. نیروی مقاومت اسلامی باید با تمام توان حمایت خود را از نیروهای مجاهد فلسطینی اعلام کند. بی گمان این عملیات تاثیرات بی‌سابقه‌ای در ساختار سیاسی اسراییل در منطقه خواهد گذاشت. از سوی دیگر این نبرد بزرگ از آن جهت که در دوره نتانیاهو رخ داده نیز مهم است چراکه نتیانیاهو در سال‌های اخیر در مصاحبه با رسانه‌ها خود را قدرتمند و توانمند در امور اطلاعاتی و امنیتی معرفی نموده است.

محمولی در توضیح پیامدهای این نبرد افزود: 

گمان می‌رود در آینده نیز نبرد طوفان‌الاقصی بر مهاجرت صهیونیست‌ها تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. طوفان‌الاقصی با شدت نظامی بیشتری نسبت‌ به نبردهای پیشین آغاز شد و چه بسا در شیوه نبرد از این پس شاهد چنین اتفاقات بزرگی باشیم.

ابتکار عمل را محور مقاومت در دست گرفت و تکنینک‌های نوین در نبرد حاکی از آن است که فلسطین صحنه بازی را تغییر داده و از این پس معادلات منطقه به کلی تغییر خواهد کرد. این نبرد مستضعفین بر علیه غاصبین است و قطعا جمهوری اسلامی در قسمت درست ماجرا خواهد ایستاد و همه‌جانبه از آن حمایت خواهد نمود.

مجتبی طهماسبی دبیر هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان تهران در پاسخ به این سوال که حمله امروز از ابعاد نظامی امنیتی و همچنین خلاهای اطلاعاتی موساد حاوی چه پیام‌هایی میتواند باشد تشریح کرد: 

اکتبر برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها یادآور ایام جنگ کیپور در سال ۱۹۷۳ است. جنگی که مصر و سوریه با غافلگیری تمام در روزی که یهودی‌ها در تطعیلات عید بودند، آغاز کردند و ضربات سنگینی را به صهیونیست‌ها زدند. امروز صبح نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوارغزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند.

تصاویر فرار صهیونیست‌ها با لباس شخصی، کشته شدن سربازان مرزی، غنمیت گرفته شدن ماشین و حتی تانک‌های اسرائیلی در پاسگاه‌های مرزی همگی نشان از عمق غافلگیری صهیونیست‌ها دارد در جنگ‌های پیشین و تنش‌های سال‌های اخیر، روزهای قبل آن بارها فضاسازی و هشدارهایی از سوی مسئولین و رسانه‌های صهیونیستی داده می‌شد.

اتفاقی که در روزهای اخیر در سطح پایین هم رخ نداد. حملات غافلگیر کننده امروز، دولت نتانیاهو را در برابر یک شکست اطلاعاتی و امنیتی قرار می‌دهد؛ به گونه‌ای که در روزها و ساعات گذشته هیج نشانه‌ای از طرف اسرائیلی دال بر پیش بینی چنین حمله‌ای و به تبع آن آمادگی لازم برای مقابله با آن وجود ندارد. در گذشته در چنین مواقعی، معمولاً ارتش اسرائیلی قبل از حملات فلسطینی، هشدارهای لازم را به شهرک‌های پیرامونی نوار غزه می‌داد، اما این بار چنین اتفاقی نیفتاد و حتی گنبد آهنین هم مثل دفعات قبل عمل نکرد. اما چرایی اقدام مقاومت را می‌توان در پیام صوتی بی سابقه محمد ضیف پیدا کرد.

فرمانده نیروهای القسام، شاخه نظامی حماس گفت: «زنان معتکف در مسجد الاقصی را مورد حمله قرار دادند و حرمت این مسجد را زیر پا گذاشتند در حالی که قبلاً به آن‌ها هشدار داده بودیم. دشمن اشغالگر به مسجد الاقصی دست درازی کرده و به معراجگاه پیامبر اسلام (ص) هتاکی کرد. صدها فلسطینی امسال در نتیجه جنایات اشغالگران صهیونیست شهید و مجروح شدند. دشمن پیشنهاد ما برای مبادله انسان دوستانه اسرا را نپذیرفت و هر روز جنایات آن در کرانه باختری ادامه دارد. آغاز عملیات "طوفان الاقصی" را اعلام می‌کنیم.» پس می‌توان خط قرمز مسجدالاقصی (مانند نبرد سیف القدس در رمضان ۲۰۲۱) و عدم تن دادن اسرائیل به تبادل اسرا را از اصلی ترین دلایل شروع نبرد مقاومت دانست.

رژیم اشغالگر مسئولیت کامل عواقب جنایات خود علیه مسجد الاقصی، قدس و مردم ما در کرانه باختری و تمام فلسطین اشغالی را بر عهده دارد. آزادی اُسرا از زندان‌های اشغالگران فاشیستی یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های ملی، سیاسی و بشردوستانه ماست؛ زیرا آزادی آن‌ها یک حق و یک تکلیف است.

اولویت عملیات «طوفان الاقصی» حفاظت از قدس، مسجدالاقصی و توقف طرح‌های اشغالگران با هدف یهودی سازی این مناطق و ساختن معبد ادعایی آن‌هاست. عملیات مبارک «طوفان الاقصی» می توان به عنوان یک پیروزی برای عدالت‌خواهی فلسطین همراهی عنوان کرد.

رژیمی که روزی خواب و خیال حاکمیت و تسلط بر کمربند طلایی غرب آسیا (از نیل تا فرات) را داشت، از دو دهه قبل تا به امروز مجبورشده روزبه‌روز دیوارهای بیشتر و بیشتری را در اطراف خود بکشد تا مگر در کنار یک ماشین نظامی‌ و ستون‌های بتنی،‌ امنیت را در سرزمین‌های اشغالی به ارمغان بیاورد.

مدعیان نیل تا فرات امروز از سوی مصر و اردن و غزه و کرانه باختری و نوار مرزی لبنان خود را محصور کرده‌اند و در کنار این حصارها و دیوارها، تخت‌گاز بر ماشین جنگی‌شان می‌تازند. مقایسه وضعیت امروز با چند دهه قبل که ارتش صهیونیستی یک‌تنه به جنگ با ارتش چند کشور عربی می‌رفت و پیروز بیرون می‌آمد، نشان می‌دهد که معادلات سیاسی و بین‌المللی تا چه اندازه به نفع مقاومت تغییر کرده است؛ نشانه‌هایی که تفاسیر جدیدی از وضعیت آینده این رژیم را پیش روی تحلیلگران قرار داده است نجات فلسطین و محو دولت غاصب صهیونیستی، مسأله‌ای است که با مصالح ملتهای این منطقه سرو کار دارد، کسانی که از روز اولِ انقلاب، یکی از برنامه‌ها را مقابله و معارضه با نفوذ و اقتدار صهیونیستها قرار دادند، با محاسبه این کار را کردند، این برنامه، طبق مصالح کشور و مصالح عمومی جمهوری اسلامی و مردم ایران انتخاب شده است.

امام بزرگوار همان کسی است که در مورد مسئله رژیم صهیونیستی از هیچ کس تقیّه نکرد؛ اینکه رژیم صهیونیستی یک غدّه‌ی سرطانی است و باید از بین برود، این حرف امام است.. و برخلاف آرزوی احمقانه‌ی اقتدار و استحکامی که سیاست‌بازان خبیث برای رژیم صهیونیستی در سر میپروراندند، این رژیم روزبه‌روز به اضمحلال و نابودی نزدیک‌تر شده است. امروز بار دیگر مقاومت، رژیم آپارتاید صهیونیستی را با ضرب شست خود آچمز کرد. رعب «جنود الله» دل‌های چرکین و سپاه غاصبین و قاتلین را دربر گرفت و این همان تحقق یاری وعده الهی است.

دست خدا اینجا است. جنایتکارانی که ۸ دهه خون کودکان بی‌گناهی را ریختند امروز تقاص اندکی از ستم‌ها و اشغالگری‌های خود را چشیدند. و همانا خداوند قضاوتگری عادل است. «طوفان الاقصی» چراغی در دل‌های جوانان در اقصی نقاط عالم اسلامی روشن کرد؛ از نوید پیروزی تا تلألو شهادت. و اما جنایتکاران صهیونیست؛ باید بدانند که مقاومت درس بزرگ شهیدانی‌ست که خون خود را نثار اسلام و مسلمین کردند. بدانید عملیات دفاعی امروز جوانان فلسطینی نتیجه‌ی کودک‌کشی و ستمگری شما در دهه‌های گذشته است.

گزارش از محمد جهاد 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top